Problem konstruktorski na lekcji informatyki

| Opublikowane w: Aktualności, Laboratoria przyszłości
Problem konstruktorski na lekcji informatyki

Klasa 4b na lekcji próbowała rozwiązać problem konstruktorski. Z racji różnych zainteresowań chłopcy otrzymali zadanie inne niż dziewczynki. Ich zadanie polegało na zaprojektowaniu i stworzeniu stojaka do butelki szklanej. Stojak musiał być stabilny i podtrzymać cieżar butelki, wypełnionej wodą. Oczywiście liczyły się też walory estetyczne ;) Natomiast dziewczynki z chęcią zaprojektowały i stworzyły zwierzęta lasu.

Zadanie wzbudziło u uczniów zdrową rywalizację, dużo zabawy i niebanalnych pomysłów :)

Niestety były też porażki, niektóre stojaki nie wytrzymały ciężaru butelki. Wierzymy jednak, że błędy są ogniwem napędzającym sukces. W historii często najlepsi wynalazcy ucząc się na swoich błędach osiągali to, co sobie wymyślili. Oczywiście musimy też być wytrwali i nie poddawać się w drodze do celu i tego też uczymy się na lekcjach ;)