Zarządzenie Dyrektora

| Opublikowane w: Aktualności, Ogłoszenia
Zarządzenie Dyrektora

ZARZĄDZENIE NR 14/2020/2021 DYREKTORA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 im. PAMIĘCI KOLEJARZY CHOJNICKICH W CHOJNICACH z dnia 13 maja 2021r.

 

WPROWADZAJĄCE PROCEDURY ORGANIZACJI:

NAUCZANIA HYBRYDOWEGO DLA KLAS IV -VIII OD 17 MAJA 2021R. DO 30 MAJA 2021R.

NAUCZANIA STACJONARNEGO DLA KLAS IV – VIII OD 31 MAJA 2021R.

ORAZ UTRZUMUJĄCEGO W MOCY PROCEDURY NAUCZANIA STACJONARNEGO KLAS I- III

ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MEN Z DNIA 29 KWIETNIA 2021R.



§ 1

Od dnia 17 maja 2021 r. do dnia 30 maja 2021 r. zajęcia dla klas IV – VIII są realizowane w taki sposób, że:

1) nie więcej niż 50% uczniów realizuje te zajęcia w szkole

2) co najmniej 50% uczniów realizuje te zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość,

§ 2

Ustala się  harmonogram prowadzenia zajęć biorąc pod uwagę, w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia.

W dniach od 17 maja do 21 maja 2021r.:

  • klasy IV, V, VI – nauka stacjonarna na terenie szkoły - w poniedziałek, wtorek. Nauka zdalna - w środę, czwartek, piątek według planu lekcji,

  • klasy VII, VIII – nauka stacjonarna na terenie szkoły - w środę, czwartek, piątek. Nauka zdalna - w poniedziałek, wtorek według planu lekcji.

W dniach od 24 maja do 28 maja 2021r. - tydzień z egzaminami klas 8:

  • 25, 26, 27 maja 2021r. - egzaminy klas 8 - w tych dniach nie ma zajęć dydaktycznych zdalnych, ani stacjonarnych dla klas 1 - 8,

  • w celu zapewnienia opieki w wyjątkowych sytuacjach będą działały świetlice szkolne,

  • 24 maja  i 28 maja 2021r. zajęcia hybrydowe będą organizowane w następujący sposób:

  • 24 maja - zajęcia stacjonarne (w szkole) klasy IV, V, VI, oprócz klasy VI e, której zajęcia będą przeniesione na piątek 28 maja według swojego obowiązującego planu z poniedziałku,

  • 28 maja - zajęcia stacjonarne (w szkole) dla klas VII, VIII. Natomiast dla klas IV, V, VI, oprócz klasy 6e nauczanie zdalne (w domu).

W dniach 25, 26, 27 maja 2021r. (egzamin klas 8) obiady w stołówce szkolnej nie będą wydawane.

§ 3

W przypadku uczniów klas IV–VIII, którzy z uwagi na:

  • rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość umożliwia się tym uczniom realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły,

  • brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nie mogą realizować tych zajęć w miejscu zamieszkania,

umożliwia się tym uczniom realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.

§ 4

Umożliwia się w reżimie sanitarnym przeprowadzenie poszczególnych stopni konkursów, olimpiad lub turniejów na terenie szkoły.

§ 5

W klasach I III nadal organizowane jest nauczanie stacjonarne.

§ 6

Od 31 maja 2021r. nauka w klasach IV – VIII od poniedziałku do piątku odbywać się będzie w sposób stacjonarny.

§ 7

Uczniowie wszystkich klas 1 – 8 pracują zgodnie z obowiązującym planem lekcji dla każdej klasy wraz z zajęciami indywidualnymi, tj. zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, rewalidacja, zajęcia logopedyczne, dydaktyczno - wyrównawcze, ZŚK, nauczanie indywidualne, zajęcia z cudzoziemcami, z uczniami uzdolnionymi oraz zajęciami rozwijającymi zainteresowania i uzdolnienia.

§ 8

Zostają przywrócone wszystkie godziny wspomagania na przedmiotach: muzyka, plastyka, technika, informatyka, religia, edukacja dla bezpieczeństwa, wiedza o społeczeństwie, wychowanie fizyczne.

§9

Obowiązuje ogólna zasada – każda klasa, bądź grupa uczniów w trakcie przebywania w szkole nie powinna mieć możliwości (lub ma ograniczoną do minimum) kontaktowania się z pozostałymi klasami.

§10

Jedna klasa, bądź grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i stałej sali.

§11

Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji (załącznik 4 - NAJWAŻNIEJSZE PROCEDURY FUNKCJONOWANIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 W CHOJNICACH NA CZAS TRWAJĄCEJ PANDEMII)


§12

Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej (m.in. stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa)

§13

Rodzice (opiekunowie) dzieci z klas I -III przyprowadzają i odbierają dzieci z wejścia przypisanego danej klasie. Nie wchodzą do budynku szkolnego. Przed danym wejściem zachowują następujące zasady:

● 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,

● dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,

● dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,

● opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).

§14

Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w indywidualną osłonę nosa i ust - maseczki do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły oraz w przestrzeni publicznej – zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.

§15

Zostaje wprowadzony indywidualny harmonogram tygodnia dla danej klasy, uwzględniający, m.in.:

● oddzielne wejścia do szkoły dla każdej klasy (załącznik 1 - Schemat wchodzenia poszczególnych klas do swoich sal)

● godziny przychodzenia i wychodzenia ze szkoły - plan lekcji

● korzystanie z przerw (załącznik 2 - Procedury spędzania spędzania przerw dla uczniów)

● korzystanie ze stołówki szkolnej (każda klasa o innej godzinie)

● zajęć na boisku, sali gimnastycznej, sali informatycznej (załącznik 3 - Procedury obowiązujące podczas zajęć wychowania fizycznego)

§16

Świetlice szkolne pracują od godziny 6.45 do 16.15. Świetlice są wietrzone (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjęciem dzieci oraz po przeprowadzeniu dezynfekcji.

§17

Nadal zostają wyłączone źródełka wody pitnej oraz nie działa sklepik szkolny. W związku z powyższym wychowawcy klas zobowiązani są do tego, aby dzieci przynosiły z domów wodę pitną.


§18

Obiady będą wydawane według ściśle określonego harmonogramu (każda klasa o innej godzinie) opracowanego przez p. intendentkę i przekazanego wychowawcom klas (stosując zasadę, iż cała klasa schodzi do stołówki: część uczniów je obiad, a dzieci, które nie wykupiły obiadu spożywają w tym czasie śniadanie popijając ciepłą herbatą).

§19

Biblioteka pracuje zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na drzwiach.

§20

Sale lekcyjne należy wietrzyć, nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w sali lekcyjnej, w tym również przed rozpoczęciem zajęć przez dzieci.

§21

Sala gimnastyczna zostaje zdezynfekowana lub umyta detergentem po każdym dniu zajęć. Sprzęt sportowy dezynfekowany jest po każdorazowym użyciu.

§22

W pomieszczeniach sanitarnohigienicznych wywieszone zostały plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje dezynfekcji.

§23

Wszystkie pomieszczenia, z których korzystają uczniowie i personel szkoły są na bieżąco dezynfekowane lub czyszczone z użyciem detergentu. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji (czas niezbędny do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji).

§24

Pielęgniarka szkolna pracuje zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na drzwiach gabinetu.

§25

Na terenie szkoły w wyznaczonych miejscach znajdują się pojemniki na zużyte maseczki i rękawiczki.

§26

Jeżeli nauczyciel zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych (w szczególności temperatura powyżej 38°C, kaszel, duszności) to zawiadamia pielęgniarkę szkolną, sekretariat szkoły i izoluje ucznia, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadamia rodziców/opiekunów o konieczności pilnego odebrania ucznia ze szkoły(załącznik nr 2)*

§27

Nauka i opieka dla dzieci w przedszkolu pozostaje bez zmian.

§28

Przebieg i organizacja egzaminu klas 8 w naszej szkole zostanie uregulowana w Zarządzeniu nr 15 Dyrektora Szkoły.

KAŻDĄ OSOBĘ PRZEBYWAJĄCĄ NA TERENIE SZKOŁY PROSZĘ O BEZWZGLĘDNE PRZESTRZEGANIE REŻIMU SANITARNEGO REKOMENDOWANEGO PRZEZ WŁADZE PAŃSTWOWE DOTYCZĄCE DYSTANSU SPOŁECZNEGO, DEZYNFEKCJĘ RĄK LUB ZAKŁADANIE RĘKAWICZEK ORAZ ZASŁANIANIE UST I NOSA- MASECZKA (wszyscy dbają o zdrowie swoje i innych osób)


Zarządzenie obowiązuje z dniem 17 maja 2021r.

Dyrektor Szkoły Karol Kołyszko


























ZAŁĄCZNIK NR 1

SCHEMAT WCHODZENIA POSZCZEGÓLNYCH KLAS
DO SWOICH SAL


Wejście A – główne wejście od ul. Dworcowej -  klasy 4b, 8d, 6c, 8c, 8e, 7b

- uczniowie klas 8e, 7b wchodzą wejściem A i skręcają do swoich sal: 8e – 5, 7b – 4,

- uczniowie klas: 4b, 8d, 6c, 8c wchodzą wejściem A i kierują się w stronę schodów. Wchodzą na pierwsze piętro i udają się do swoich sal: 4b – 20, 8d – 25, 6c – 26, 8c – 27.


Wejście B – od strony gabinetu p. pielęgniarki - klasy 8b, 4a, 6a, 8a, 6b

- uczniowie klasy 8b wchodzą wejściem B i skręcają do klasy nr 3,

- uczniowie klas 4b,6a, 8a, 6b wchodzą wejściem B, przechodzą obok gabinetu p. pielęgniarki, idą wzdłuż przeszklonej sali nr 4 i kierują się w stronę schodów. Wchodzą na 1 piętro, następnie na 2 piętro i udają się do swoich sal.: 4a- 44, 6a – 45, 8a – 47, 6b – 42.


Wejście C – od strony filara (boisko szkolne) - klasa 7 d

- uczniowie klasy 7d wchodzą wejściem C , udają się w lewą stronę, wchodzą po schodach do swojej sali nr 1.

Wejście D – od strony dyżurki woźnego - klasy 7f, 7e,7a, 5b, 7c, 5c, 5a

- uczniowie klasy 7a wchodzą wejściem D1  (lewe drzwi), skręcają w lewo i udają się do sali 11,

- uczniowie klas: 7f, 7c wchodzą wejściem D1 (lewe drzwi), kierują się schodami na pierwsze piętro do swoich sal: 7f – 28, 7c – 30,

- uczniowie klas: 5a, 5b,5c wchodzą wejściem D2 (prawe drzwi), kierują się schodami na pierwsze piętro do swoich sal: 5a – 32, 5b – 29, 5c – 31.


Wejście F – od strony Sępika - klasy 7e, 6d

- uczniowie klas: 7e, 6d wchodzą do szkoły wejściem F. Po wejściu do szkoły uczniowie klasy 7e skręcają do swojej sali nr 18, a uczniowie klasy 6d przechodzą wzdłuż sali gimnastycznej, mijają salę 13, toalety oraz dyżurkę woźnego, wchodzą schodami na pierwsze piętro i kierują się do sali 33.


Wejście G – wejście od strony ul. Sędzickiego – klasa 6e, 4

- uczniowie klasy 6e wchodzą wejściem G i po schodach koło windy kierują się do swojej sali 13,

- uczniowie klasy 4c wchodzą wejściem G i udają się schodami na pierwsze piętro do swojej Sali 38.


9. Przerwy 15 - minutowe uczniowie spędzają na boiskach szkolnych B1, B2, B3 wskazanych w indywidualnym harmonogramie poszczególnej klasy. Każda klasa ma wskazane konkretne wyjście na boisko szkolne.

10. Jeżeli warunki pogodowe są niesprzyjające (deszcz, śnieg, wiatr, niska temperatura)
o miejscu spędzania  tych przerw decydują nauczyciele pełniący dyżur na boisku.


11. Na boisko- w czasie przerw uczniowie wychodzą ubrani stosownie do pogody.


12. Po przerwie uczniowie spokojnie wchodzą do szkoły wskazanym wejściem. Ruchem uczniów kierują nauczyciele dyżurujący, tak by zachować wszelkie zasady bezpieczeństwa.


13. W okresie pandemii Covid – 19 szatnie szkolne są zamknięte. Każda klasa dysponuje szafkami szkolnymi umieszczonymi w przydzielonych salach lekcyjnych.










ZAŁĄCZNIK NR 2

Procedury spędzania spędzania przerw dla uczniów

1. W okresie pandemii COVID–19 Regulamin spędzania przerw został dostosowany zgodnie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

2. Każda klasa ma indywidualny harmonogram spędzania przerw, który będzie umieszczony
w poszczególnych salach.

3. Indywidualny harmonogram spędzania przerw poszczególnej klasy uwzględnia przerwy realizowane w salach lekcyjnych,  wyjścia na boiska szkolne i korytarze, a także wyjścia
na przerwę obiadową do stołówki szkolnej.

4. Dostosowanie Regulaminu spędzania przerw do zasad bezpieczeństwa uwzględnia ruchome godziny zajęć lekcyjnych.

5. Wszystkie przerwy uczniowie spędzają pod opieką nauczyciela.

6. Nie wolno uczniom opuszczać terenu należącego do szkoły podczas realizacji zajęć lekcyjnych.

7. Na terenie szkoły, w częściach wspólnych uczniowie zobowiązani są zasłaniać usta i nos, maseczką lub przyłbicą.

8. Każda klasa ma wyznaczone konkretne wejście i wyjście z budynku szkolnego i tylko
z niego może korzystać. Dotyczy to wejść przed rozpoczęciem zajęć, wyjść na przerwy
na boisko szkolne oraz powrót z przerw, jak również  wyjść z budynku szkolnego
po zakończonych zajęciach.








ZAŁĄCZNIK NR 3

Procedury obowiązujące podczas zajęć wychowania fizycznego


PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO :


  • w zajęciach uczestniczą uczniowie zdrowi, nieprzejawiający objawów choroby

  • lekcje zostają zgrupowane po dwie godziny, aby zapobiec częstej wymianie ćwiczących oraz w celu sprawniejszej dezynfekcji i wietrzenia sali

  • zajęcia z wychowania fizycznego, w miarę możliwości,  odbywają się na wolnym powietrzu – na boisku, sępiku lub realizując inną formę pobytu dzieci poza budynkiem szkolnym (na terenie szkoły)

  • uczniowie przed zajęciami wychowania fizycznego czekają na nauczyciela w swojej sali lekcyjnej

  • uczniowie posiadają własny strój sportowy dostosowany do aktualnych warunków pogodowych oraz maseczkę, chusteczki, podpisaną butelkę z napojem

  • uczniowie przebierają się w swoich salach lekcyjnych podzieleni  na grupy – dziewczęta , chłopcy

  • nauczyciel wyznacza grupę, która jako pierwsza przygotowuje się do zajęć wychowania fizycznego – przebiera się w strój sportowy, a pozostające  rzeczy osobiste układa w taki sposób, aby nie miały styczności z rzeczami innych osób).


Po przebraniu się wszystkich osób oraz umyciu rąk ciepłą wodą z mydłem, osoba wyznaczona przez nauczyciela informuje go, że grupa jest przygotowana do opuszczenia sali – szatni. Następnie wszyscy uczniowie zakładają maseczki i następuje zamiana grup z zachowaniem dystansu społecznego.

  • w tym czasie druga grupa czeka na korytarzu pod salą lekcyjną pod opieką nauczyciela, mając założone maseczki i zachowując dystans społeczny

  • po przygotowaniu się wszystkich dzieci, uczniowie dezynfekują ręce

  • nauczyciel wraz z uczniami, zachowując odstępy, udaje się na boisko, salę gimnastyczną bądź miejsce wyznaczone przez nauczyciela


ZASADY ZACHOWANIA W TRAKCIE ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO:


  • uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach, wykonują polecenia nauczyciela zachowując bezpieczny dystans, unikają dotykania oczu, nosa i ust

  • zalecany jest odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania I kasłania

  • uczniowie powinni zgłaszać nauczycielowi zmianą samopoczucia

  • każdy uczeń powinien posiadać podpisaną butelkę z wodą; buteleki bez podpisu nie zostają dopuszczone do użytku

  • uczeń jeśli chce zgłosić nauczycielowi problem – podnosi rękę i zatrzymuje się w miejscu, oczekuje na podejście nauczyciela. Ten punkt dotyczy także zgłoszenia wypadku bądź innej sytuacji dotyczącej interwencji nauczyciela

  • przy wejściu na salę obowiązuje zasada dystansu społecznego oraz obowiązkowe odkażanie rąk płynem do dezynfekcji,

  • uniemożliwione zostaje przechodzenie i przebywanie osób postronnych w okolicach szatni oraz miejsc wyznaczonych do ćwiczeń,

  • obowiązkowo przed i po każdej lekcji uczeń myje ręce wodą z mydłem

  • podczas zajęć wychowania fizycznego ograniczone zostają gry kontaktowe np. koszykówka, piłka ręczna, piłka nożna

  • gry i ćwiczenia kontaktowe zostają zastąpione innymi np. siatkówka, lekkoatletyka, tenis stołowy, badminton, biegi przełajowe

  • uczniowe korzystają ze zdezynfekowanego sprzetu sportowego tylko za zgodą nauczyciela



ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO:


  • przed zakończeniem lekcji uczniowie pod opieką nauczyciela udają się do szatni, zachowując dystans

  • po wejściu do sali dzieci myją ręce i przebierają się

  • gdy uczniowie są gotowi do kolejnych zajęć, nauczyciel dezynfekuje ręce uczniów dostępnymi środkami i przekazuje grupę innemu nauczycielowi



Uczniowie nadal zobowiązani są do przestrzegania regulaminu sali gimnastycznej oraz innych regulaminów obowiązujących w szkole.

Sprzęt sportowy użyty podczas lekcji będzie dezynfekowany po każdych zajęciach.

Zajęcia na basenie zostają zawieszone do końca roku szkolnego 2020/2021











ZAŁĄCZNIK NR 4

NAJWAŻNIEJSZE PROCEDURY FUNKCJONOWANIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 W CHOJNICACH NA CZAS TRWAJĄCEJ PANDEMII

Od 1 września 2020 r. zgodnie z wytycznymi resortu edukacji przy współpracy z Ministrem Zdrowia i Głównym Inspektorem Sanitarnym oraz na podstawie obowiązujących aktów prawnych, uwzględniając specyfikę i możliwości szkoły ustala się następujące procedury funkcjonowania szkoły:

1. w szkole mogą przebywać tylko uczniowie będący na zajęciach lekcyjnych,

2. rodzice (a w szczególności zasada dotyczy klas pierwszych) oczekują na swoje dzieci przed budynkiem,

3. w przypadku pilnej potrzeby skontaktowania się z sekretariatem, dyrektorem, nauczycielami rodzic bądź interesant telefonicznie uzgadnia termin spotkania w szkole,

4. po uprzednim, umówionym spotkaniu interesanci wchodzą do budynku tylko wejściem C zachowując środki ochronne- zachowując dystans społeczny pozostają w maseczkach, odkażające ręce płynem.

Wprowadza się:

1. zmianowość nauczania w klasach I-III

2. naukę w stałych salach lekcyjnych, do których przyporządkowana została jedna klasa (np. wszystkie zajęcia prowadzone przez różnych nauczycieli z daną klasą odbywają się w jednej sali);

3. oddzielne wejścia dla poszczególnych klas

4. zadania / obowiązki wychowawcy klasy i nauczycieli ;

6. zakaz organizowania wyjść grupowych i wycieczek szkolnych;

7. prowadzenie (w miarę możliwości) zajęć wychowania fizycznego na powietrzu, tj. w otwartej przestrzeni terenu szkoły;

8. wyłączenie źródełek wody pitnej;

9. likwidację sklepiku szkolnego;

10. umieszczenie w każdej sali lekcyjnej oraz na korytarzach umywalek, mydeł, ręczników papierowych, płynów do dezynfekcji, koszy na odpady;

11. uczęszczanie uczniów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych;

12. przyprowadzanie uczniów do szkoły i z niej odbieranie przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych ( drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej)

13. umieszczenie przy wejściu do budynku szkoły informacji o obowiązku dezynfekowania rąk oraz instrukcji użycia środka dezynfekującego (wszystkim wchodzącym do budynku szkoły umożliwia się skorzystanie z płynu do dezynfekcji rąk)

14. zasady dla opiekunów odprowadzających dzieci, którzy mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły:

a) 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,

b) zachowanie dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,

c) zachowanie dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,

d) opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).

15. ogranicza się przebywanie w szkole osób z zewnątrz do niezbędnego minimum (obowiązuje je stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) i w wyznaczonych obszarach.

16. obowiązek stosowania zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.

17. usunięcie przedmiotów i sprzętów znajdujących się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy czyścić lub dezynfekować.

18. posiadanie przez uczniów własnych przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce, która znajduje się w sali lekcyjnej. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.

19. w sali gimnastycznej mycie detergentem lub zdezynfekowanie po każdym dniu, a w miarę możliwości po każdych zajęciach zajęć sprzętu sportowego, podłogi

20. wietrzenie sal, części wspólnej (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.

21. korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym w czasie przerw;

22. podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachowanie dystansu, ograniczenie ćwiczenia i gry kontaktowe;

23. obowiązki ucznia przebywającego na terenie szkoły ;

24. obowiązki rodziców/opiekunów dzieci uczęszczających do szkoły Przy wejściu do budynku szkoły umieszczono: a)numery telefonów do właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, oddziału zakaźnego szpitala i służb medycznych, b)informację o obowiązku dezynfekowania rąk, c)instrukcję użycia środka dezynfekującego, d)płyn do dezynfekcji rąk dla wszystkich wchodzących- miejscu dostępnym dla wszystkich W pomieszczeniach sanitarnohigienicznych: a)wywieszono plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, b)instrukcje dezynfekcji - przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk. Wyznacza się pomieszczenie, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku zaobserwowania objawów chorobowych. Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).